دوره 22، شماره 4 - ( 1397 )                   جلد 22 شماره 4 صفحات 177-202 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mosleh Shirazi A N, Alamdar Youli F. Identification, Introduction and Investigation of Various Business Models and Extracting the Most Important Constituent Factors of These Models Using Quantitative Content Analysis Approach: A Review Article 1990 To 2017. IQBQ. 2019; 22 (4) :177-202
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-19387-fa.html
مصلح شیرازی علی نقی، علمدار یولی فرشاد. شناسایی، معرفی و بررسی مدل‌های گوناگون کسب و کار و استخراج مهم‌ترین عوامل تشکیل‌دهنده این مدل‌ها با استفاده از رویکرد تحلیل محتوای کمی– مطالعه مروری (بازه زمانی مطالعه: 1990 تا 2017) . پژوهش های مدیریت در ایران. 1397; 22 (4) :177-202

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-19387-fa.html


1- استاد، بخش مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران ، an_mosleh@yahoo.com
2- دانشجوی دکتری، بخش مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
چکیده:   (1892 مشاهده)
امروزه گسترش رقابت و افزایش پیچیدگی‌های محیطی گوناگون و تأثیرگذار بر فعالیت‌های کسب و کار به شکل فزاینده‌ای، قابل مشاهده است. بر این اساس به کارگیری مدل‌های مناسب کسب و کار برای تعیین نحوه عملکرد مطلوب فعالیت‌های سازمان تحت شرایط رقابتی و پیچیده یادشده از اهمیت بالایی برای مدیران برخوردار گردیده است؛ بنابراین شناسایی مدل‌های گوناگون کسب و کار و آشنایی با ویژگی‌های اصلی آن‌ها ضروری است. در این مطالعه تلاش گردیده است تا از طریق به کارگیری رویکرد تحلیل محتوای کمی با مرور و بررسی مطالعات گوناگون تاکنون انجام شده در حوزه کسب و کار در بازه زمانی سال‌های 1990 تا 2017 ضمن شناسایی و استخراج مدل‌های مختلف کسب و کار تحت مقوله‌های اصلی مطالعه و شرح ویژگی‌های آن‌ها به شناسایی عوامل مورد توجه در طراحی و پیاده‌سازی هر یک از مدل‌ها تحت مقوله‌های فرعی بپردازد. با انجام این تحقیق ضمن پاسخ به پرسش‌های گوناگون در حوزه کسب و کار، روند مطالعات تاکنون انجام گرفته در این خصوص، جدیدترین و مهم‌ترین مدل‌ها و همچنین مهم‌ترین عوامل مورد توجه در طراحی و پیاده‌سازی آن‌ها در قالب نتایج اصلی مطالعه معرفی و ارائه گردیده است. با این امید که نقشی مؤثر در کمک به مدیران سازمان‌ها و صنایع کشور جهت پیاده‌سازی یا بهبود مدل‌های کسب و کار ایفا نماید.
 
متن کامل [PDF 533 kb]   (284 دریافت)    

دریافت: ۱۳۹۷/۲/۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول