دوره 22، شماره 4 - ( 1397 )                   جلد 22 شماره 4 صفحات 102-128 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghaderiabed A H, Nazari M, Kamareh M, Heidari A. Developing Coopetition Strategy Conceptual Model for ICT Industry. IQBQ. 2019; 22 (4) :102-128
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-13416-fa.html
قادری عابد امیر حسین، نظری محسن، کمره ای محمود، حیدری علی. ارائه مدل مفهومی استراتژی رقابت همکارانه در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات. پژوهش های مدیریت در ایران. 1397; 22 (4) :102-128

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-13416-fa.html


1- دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2- دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
3- استاد، گروه مخابرات، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
4- استادیار، گروه MBA، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
چکیده:   (242 مشاهده)
رقابت همکارانه که از تلفیق دو استراتژی رقابت و همکاری منتج می‌شود، نوع جدیدی از روابط بین سازمانی است که می‌تواند به وضعیتی برد - برد منتهی شود. در مقاله حاضر سعی شده است تا با استفاده از روش پژوهشی نظریه زمینه‌ای و استفاده از نظر خبرگان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، به یک مدل مفهومی از استراتژی رقابت همکارانه در این صنعت دست یابیم. بدین ترتیب با اتخاذ یک روش پژوهشی کیفی با ماهیت بنیادی و پس از انجام مصاحبه‌های عمیق و نیمه‌ساخت‌یافته با خبرگان این صنعت و انجام تحلیل‌های مرتبط با کدگذاری باز، محوری و انتخابی در نظریه زمینه‌ای، ضمن شناسایی گرایش به استراتژی رقابت همکارانه به عنوان پدیده محوری، سایر ابعاد مدل مفهومی شامل شرایط علی، مداخله‌گر و زمینه‌ای و نیز کنش‌ها، واکنش‌ها و پیامدهای رقابت همکارانه در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات شناسایی شد. در انتها اجزای شناسایی شده برای مدل مفهومی با موارد مطرح شده در پیشینه تحقیق مقایسه تطبیقی و جمع‌بندی شده است.
متن کامل [PDF 935 kb]   (110 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله مستقل |
دریافت: ۱۳۹۶/۱۱/۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code